Title: ACTIE 2025-5
Fields:
- Inhoud (internal name: content): "<p><strong>Actie 5<\/strong><\/p><h3>Verduurzaming huis-aan-huisreclame (SDG 12)<\/h3><p><strong>DOELSTELLING<\/strong><\/p><p>De ecologische impact van niet-geadresseerd reclamedrukwerk zo klein mogelijk te maken <\/p><p><\/p><p><strong>UITVOERING<\/strong><\/p><ul><li>Royal Crown verspreidt jaarlijks ongeveer 4 miljoen huis-aan-huisfolders in opdracht van de keuken- en elektrovakhandel. De impact werd recent gemeten en nog steeds 17% van de bevraagde consumenten vindt de weg naar een showroom via gedrukte reclame. Om verspilling en ecologische impact zo laag mogelijk te houden, heeft Royal Crown een aantal initiatieven genomen zoals verregaande filtering van de zone, exclusief FSC-gekeurd papier (vanaf 1 mei 2025), en loopt een proefproject met Burocad om de ecologische voetafdruk te berekenen. <\/li><li>We hebben een tool ontwikkeld en een demografisch dashboard dat ons in staat stelt om een verregaande optimalisatie van het te bedelen gebied door te voeren. Filters zijn gemiddeld inkomen, herkomst, bouwvergunningen, samenstelling bevolking enz. Gezien onze klanten actief zijn in een premium segment, is een doelgerichte verspreiding wenselijk om de juiste bezoekers aan te trekken. <\/li><\/ul><p><strong>RESULTAAT<\/strong><\/p><p>Er wordt tussen de 15 à 30% van de bestaande regio's 'weggefilterd' waardoor er minder drukwerk nodig is voor hetzelfde resultaat. De besparing wordt in kwaliteit en duurzaamheid van het papier geïnvesteerd. Al onze folders dragen voortaan het FSC-label. Dit papier is 10% duurder. Recent werd ook de afgifteplaats op Antwerpen vastgelegd omwille van de locatie van de drukkerij. VCDO 2024-2025 <\/p>"